Jak můžete využít video v e-learningu?

Nabízím 5 inspirací:

Průvodce. Když vás kurzem provede živý člověk, kurz vždycky působí lidštěji. Osobněji. A navíc, studenti mohou mít k tématu různé postoje, mohou cítit vnitřní překážky. A lidský průvodce je přesně ten, kdo jim jejich námitkám může vzít vítr plachet a pomoct jim překážky překonat.

TIP1: Má být průvodce ten, kdo o tématu nejvíc ví? Radši ne. Ať je průvodcem radši ten, kdo umí mluvit na kameru. Protože takový člověk daleko lépe naváže vztah s publikem.

Scénka. Můžete scénku analyzovat. Můžete k ní vztáhnout otázky. Můžete ji použít jako ukázku toho, jak to má vypadat. Nebo naopak jak nemá (a pak to ale zdůrazněte).

Výklad teorie. Lidé daleko radši sledují a poslouchají než čtou. Teoretické pasáže, které potřebujete předat, tak mnohem líp vyzní v podání průvodce.

TIP 2: Natáčejte jenom teoretické pasáže, které se nemění. Věci, které se často mění, dejte do videa třeba jenom jako titulek, který pak snadno změníte. Ať nemusíte každého čtvrt roku video přetáčet.

Úvod do situace. Rozehrajte scénku a nechte uživatele rozhodnout, co je v dané situaci nejlepší (pamatujete na Sváťu Kuřátka?). Úplně ideální bude, když natočíte 3 – 4 závěry, které můžete v kurzu nalinkovat na volbu uživatele, a oni tak sami sledují důsledek své volby.

Názor odborníka. Máte v týmu / ve firmě někoho, kdo tématu faktu rozumí? Položte mu několik otázek, které budou zapadat do scénáře vašeho e-learningu, a nechte ho odpovědět. V kurzu pak na jeho názory můžete reagovat a stavět na nich.

Držím vám palce!

Další příspěvky

Novinky do vaší schránky

Co kdybyste měli vždy přehled o tom nejnovějším a nejlepším ze světa e-learningu? 
Nechte nám svůj e-mail a my se o to postaráme.  

Váš e-mail je u nás v naprostém bezpečí. Slibujeme, že ho budeme opatrovat jako oko v hlavě.