Není e-learning jako e-learning.
My tvoříme x-learning.
Proto se naučíte víc než na běžném prezenčním kurzu.
V kurzech na míru rozhodujete, hodnotíte, reagujete.
Procházíte různými úrovněmi obtížnosti.
Na každou vaši akci přichází konkrétní zpětná vazba.
Víte přesně, co bylo (ne)správně a proč.
V kurzech na míru se cítíte jako doma.
Mluví jazykem firmy, pro kterou pracujete.
Řešíte situace, se kterými se běžně v práci setkáváte.
Podívejte se na video a uvidíte, jak takový kurz vzniká.
Přesvědčíte se, že překračujeme hranice běžného e-learningu.
Vzděláváme zážitkem.
Jste od začátku do konce
aktivním hráčem.
Interaktivita nadevše.
Řešíte reálné situace.
Jdete z cvičení do cvičení.
Vzděláváte se zážitkem.
Učíte se z chyb, bez obav, že se ztrapníte.
Trénujete tak dlouho, jak potřebujete.
Získáváte okamžitou zpětnou vazbu.
Tak trochu jiný kurz o bezpečnosti práce. Zdraví zaměstnanců je v Mondi Štětí číslo jedna. Proto si u nás nechali ušít kurz “Živí a zdraví”. Nula teorie. Čistá praxe. Dvanáct nejvíc život ohrožujících situací v práci. Hra začíná. Pokládáme pasti. Promýšlíme nástrahy. Na vás záleží, co se stane, když jde do tuhého. Zvolíte správnou reakci, vaše zdraví je pořád vaše. Když odpovíte špatně, je naše. Abyste neřekli, že jsme zloduši, můžete ho časem získat zpět. Ale není to zadarmo.
Etický kodex? Nutné zlo! Zadání znělo: “Změňte postoj našich lidí. Udělejte něco, aby se chtěli seznámit s naším novým etickým kodexem.” Pro pomoc jsme šli rovnou do pekla. Do hlavní role jsme obsadili samotného ďábla v nás, zlý vnitřní hlas. Byla to sázka na jistotu. Měl jediný úkol, stahovat všechny lidi, kteří do kurzu vstoupí, na šikmou plochu. Vybrali jsme ty nejtěžší situace z nejtěžších. Úplatky. Střet zájmů. Mobbing a bossing. Krásná práce! Děkujeme.
Klient potřeboval přepracovat svůj původní, silně produktově zaměřený a informacemi přehuštěný e-learning na životní pojištění, do něčeho, co bude přibližně stejně dlouhé, ale více prodejní. Zrušili jsme proto původní animace, které měly za úkol dodat kurzu „interaktivitu“. Byly to pěkné hýbající se obrázky, ale neměly žádnou vzdělávací přidanou hodnotu. Nahradili jsme je animacemi, které vyjadřovaly, z čeho se pojištění skládá, jak pomáhá a kde jsou jeho přednosti. Přidali jsme různé cílové skupiny, aby je zaměstnanci snáz dovedli rozpoznat, a zdůraznili výhody pro každou z nich. Pomocí hry jsme je připravili i na nejčastější námitky. A protože je u klienta povinnou součástí jakéhokoli produktově orientovaného kurzu i test, udělali jsme ho hravě pomocí hry Riskuj.
Klient uváděl na trh nový typ produktu a potřeboval, aby jej všichni zaměstnanci znali a uměli prodat. Vytvořili jsme proto kurz, který kombinoval produktové znalosti a prodejní dovednosti. Díky němu zaměstnanci věděli, jak se klienta zeptat, aby zjistili, zda je pro něj produkt vhodný. Znali nejpravděpodobnější cílové skupiny produktu. A uměli reagovat na nejčastější námitky. Po spuštění produktu byly prodejní výsledky podle klienta nad očekávání dobré.
Pojišťovna chtěla vytvořit produktově zaměřený kurz a potřebovala do něj dostat opravdu velké množství informací. A ještě nám zadala, ať vytvoříme obsah tak, aby se pak dal zkopírovat pro další typy pojištění. Proto jsme kurz rozdělili na menší kapitoly a většinu informací jsme dodávali pomocí animovaných prezentací doprovázených voiceoverem v kombinaci se strukturovaným textem rozděleným do menších bloků. Přidali jsme technicky jednoduchá, ale krásně funkční cvičení typu „Přiřaďte danému klientovi nejvhodnější pojištění“, případně „Potřeba a její řešení“ a další hry zaměřené na obsah.
Významná česká banka měla velmi drahý kurz na téma Compliance. Kurzem provázel kreslený příběh, který byl podle zaměstnanců “trapný a příliš dlouhý”. Zadání znělo: “Hlavně ať je to bez příběhu a krátké.” Příběh jsme nahradili reálnými situacemi, které se v bance skutečně staly. Zásadní teorii jsme prošpikovali praktickými radami typu “Co mám dělat, když mi klient na večírku dává obálku s penězi se slovy, že je to základ naší dobré budoucí spolupráce?” Nebo: “Došlo mi, že potenciální klienti chtějí prát špinavé peníze. Jak mám schůzku ukončit? Co konkrétně mám říct a udělat?” Podobně jsme zpracovali téma bezpečnosti. 14 dní od nasazení vystoupaly tyto kurzy mezi nejlépe hodnocené e-learningy v bance vůbec.
Náš klient měl skvěle připravený prezenční projekt „Customer Experience Academy”. Za pět minut dvanáct se zadání změnilo na: „Udělejte to jako on-line akademii”. Klient hledal někoho, kdo to umí. Našel nás. Na napsání scénáře nebyl čas. Za půl roku mělo být naprogramováno 8 kurzů. Proto jsme klienta rovnou naučili, jak se takový scénář píše. Zatímco on psal, my jsme programovali. Tak vznikla úspěšná CX akademie.
Tento příběh se může jmenovat “Jak vytřít zrak konkurenci”. Náš klient se rozhodl, že pomůže majitelům nemovitostí s jejich prodejem. Naučí je vše, od inzerátu až po finální převod nemovitosti do rukou nového majitele. Jak na to? Volba padla na nás a e-learning, který je volně dostupný zde. V kurzu můžete mimo jiné také trénovat svou schopnost vyjednávat a odolávat manipulaci.
Na evropském trhu není jeden ucelený materiál pro kariérové poradce, který by jim poskytl souhrn toho nejzákladnějšího, co pro svou práci potřebují vědět. Jako součást projektu financovaného programem Erasmus jsme vytvořili kurz o 4 kapitolách pokrývajících základní know-how. Součástí kurzu jsou ukázky rozhovoru kariérového poradce s klienty, „fiktivní“ rozhovory s kariérovými poradci. Chtěli jsme ukázat, že budoucnost není před námi, ale že ji žijeme, proto poradcům pokládala otázky umělá inteligence. Nikdo nic nepoznal, dokonce ani to, že fiktivní poradci nejsou poradci, ale herci. Kurz jsme vytvářeli v 5 jazycích: češtině, slovenštině, polštině, norštině a angličtině. Je volně dostupný zde.
Zadání znělo: “Vytvořte pro nás on-line onboardingový kurz, který co nejvěrněji uvede nováčka do ČPP. Nechť je tam nezbytné minimum informací. Maximum otázek a odpovědí. Dobrými tipy rozhodně nešetřete.” Stalo se. Kurz se podařil až tak, že jeho sláva právě přilákala nového zákazníka. Vyhrnujeme si rukávy. Jdeme psát další příběh, jak úspěšně nalodit nové zaměstnance.
Banka ING se každý rok podílela na osvětě žáků ZŠ v oblasti finanční gramotnosti tím, že posílala bankéře, aby o penězích přednášeli ve školách. V době COVIDU to nešlo, proto se na nás obrátili s tím, zda bychom jim pomohli vytvořit kurz, který bude trvalý a bude základní otázky vysvětlovat bez přítomnosti živého člověka. Vytvořili jsme kreslenou hru na základě hry Riskuj, kde bylo cílem nasbírat určitý počet bodů. Každá „dlaždice“ obsahovala kreslené video o jednom tématu a délce 60 až 90 vteřin, doplněné otázkou. Kurzem provádí kreslený lev, který následně studentům dává zpětnou vazbu podle toho, zda odpověděli nebo neodpověděli správně. Kurz je volně dostupný zde.
Jeden úspěšný český operátor měl na svých stránkách spoustu užitečných informací, návodů a tipů o tom, jak pracovat z domova. Potřeboval vytvořit něco, co by fungovalo jako jednoduchý průvodce, rozcestník, aby se jeho zaměstnanci na home office v té záplavě informací neztratili. Proto jsme vytvořili kurz, který nejdřív otestuje vaši schopnost pracovat z domova. Podle toho získáte konkrétní doporučení, na co se v kurzu zaměřit. Naučíte se, jak si organizovat práci v domácím prostředí, jak odolávat vyrušování (rodina, mazlíčci, kolegové), jak dělat přestávky a doplňovat energii.
Na začátku jste vždycky vy.
Řeknete nám přesně, co potřebujete své lidi naučit,
co mají umět a znát, až z kurzu odejdou.
My povoláme scénáristu.
Startují práce na prvním návrhu vašeho kurzu.
Říkáme tomu Porozumění.
Scénárista popisuje první cestu kurzem, skicuje obrazovky, vymýšlí základní hry a cvičení.
K ruce má odborníka z praxe.
Konzultanta, který dohlíží na odbornou úroveň kurzu.
Je to váš člověk, nebo zkušený lektor, kterého vám na vyžádání dodáme.
Vznikne hrubý náčrt kurzu, který vám brzy odprezentujeme.
Ověříme si, že jsme se opravdu trefili do vašeho očekávání.
Během prezentace společně vyladíme jazyk kurzu, důležité prvky a domluvíme harmonogram dalších prací.
Víme co, kdo, dokdy a jak.
Výrobu kurzu rozjíždíme na plné obrátky.
Scénárista se vrhá do psaní pilotní kapitoly.
Grafik kreslí obrazovky. Mícháme barvy. Ladíme kurz do vašeho vkusu.
Posíláme první scénář ke schválení.
Když nám řeknete své ano, dostávají se konečně ke slovu programátoři.
Rozhýbají obrazovky, vloží provizorní videa a audia.
Pár programátorských hmatů a pilotní kapitola je na světě.
Dostáváte první export.
Procházíte obrazovku za obrazovkou.
Píšete nám své připomínky.
Upravujeme, co je třeba.
Scénárista píše další kapitoly. Co napíše, to dostanete ke schválení. Vybíráme průvodce kurzem, oslovujeme herce. Programátoři programují jak o život. Domlouváme místa a termíny na natáčení. Pořád dokola ladíme grafické návrhy. Všechno konzultujeme. Konečně vyrážíme na natáčení. Stavíme scény. Bouráme scény. Stříháme videa. Vkládáme zvuky. Kontrolujeme, jestli všechny prvky spolu dokonale ladí. A je to tady. Posíláme export celého kurzu. Přichází chvíle odhalení. Ticho. Nervozita. Čekáme na vaši reakci.
Máte připomínky.
Výborně. Vše promyslíme, zapracujeme, zase vše ukážeme.
Schváleno!
Jdeme do finále. Pro jistotu proženeme kurz jazykovou korekturou.
Povoláme armádu testerů, abychom vychytali případné mouchy.
Když je pochytáme, pomůžeme vám rozhýbat váš nový kurz v prostředí, které používáte.
Máme hotovo.
I když končíme, neodcházíme.
Jsme vám stále k dispozici.
Ptáme se na spokojenost vašich lidí s kurzem.
A na vaši spokojenost s jejich spokojeností.
Když jste spokojení vy, jsme spokojení i my.
Máte jasno a už víte, že potřebujete vyrobit kurz na míru?
Nebo se teprve rozhodujete a chcete si nejdřív promluvit s někým, kdo tvorbě e-learningu na míru skutečně rozumí?
Ozvěte se nám.
Co kdybyste měli vždy přehled o tom nejnovějším a nejlepším ze světa e-learningu?
Nechte nám svůj e-mail a my se o to postaráme.